4 tips om minder suiker binnen te krijgen

 

Wist je dat de gemiddelde Nederlander ongeveer 30 suikerklontjes per dag binnenkrijgt. Dit is niet alleen slecht voor je tanden maar ook voor je algemene gezondheid. Om deze reden geven wij jullie 4 tips voor het verminderen van jullie suikerinname.


1. drink minder suiker
Veel mensen laten de frisdranken zoals cola en sinas al staan. Dit is al een stap de goede richting op, toch zitten er in de zogenaamde gezonde vruchtensappen ook erg veel suikers. Kijk voordat je iets gaat drinken maar eens op het etiket. Het beste wat je kunt drinken blijft natuurlijk water, koffie en thee.


2. tussendoortjes
Als je de tussendoortjes niet kunt laten liggen kun je ze wel vervangen door gezondere snacks. Veel mensen pakken als tussendoortje chips of snoep. Probeer een snoeptomaatjes, wortels, komkommer of een appel. Ook zijn rijstwafels of knäckebröd een goede vervanger van koekjes.


3. Maak vers eten
Kant en klaar producten bevatten vaak grote hoeveelheden zout en suiker, wat deze gerechten erg ongezond maakt. Als je je eigen eten zelf maakt weet je precies wat je erin stopt zodat je precies weet hoeveel voedingstoffen het bevat.


4. ontbijt
Vaak eten mensen bij het ontbijt erg ongezond. Boterham met Jam of Chocoladepasta etc. Probeer eens een schaaltje kwark/yoghurt met fruit. Dit ontbijt bevat veel eiwit en weinig ongezonde suikers.

Bel me terug
Geef uw telefoonnummer door en wij bellen u terug