Fit de zomer door!

De zomer komt er weer aan! Lekker uit eten, luieren in de zon, een koud biertje of lekker glaasje wijn. Genieten van vrije dagen en vakantie, daar kijken we allemaal naar uit! Maar een paar kilo zwaarder terugkomen van je vakantie, dat wil je liever niet…. Het is goed om je lichaam een tijdje rust te geven, maar je wilt ook fit blijven. Hoe kun je dit nu het beste doen? We geven je 5 tips. 

 

Ochtend of avond workout
In de zomer is het vaak te warm om overdag te trainen. Ben je gewend overdag te trainen, dan bestaat de kans dat je je workout makkelijker overslaat. Switch daarom naar een moment om in de ochtend of avond te trainen. Het is waarschijnlijk wel even wennen, plan dit moment daarom vooraf in je agenda. Is het echt heel warm dan raden we je aan te trainen voor zonsopkomst of na zonsondergang. Varieer tussen intensievere en minder intensieve trainingen. Een flinke wandeling in de ochtend kan ook al bijdragen aan een fitter gevoel. 


Zorg voor lichaamsbeweging
Een verfrissende plons in het zwembad is heerlijk. Zwemmen tijdens de vakantie is voor de meeste mensen geen vervelende bezigheid. Het is heerlijk om even af te koelen én het is bovendien een sport waarmee je je gehele lichaam bij gebruikt. Ga je naar een resort? Daar is vaak een flink aanbod aan sportieve activiteiten. Andere ontspannende en actieve bezigheden voor tijdens je vakantie: een mooie strandwandeling, bergwandeling of een boswandeling met de hond. Een aantal leuke en ontspannende mogelijkheden die bijdragen aan een fitter gevoel. 


Gezond uit eten
In de zomer ga je gemakkelijk uit eten, lekker op een terras of aan het water. Heerlijk om te doen! Wil je toch opletten tijdens al deze lekkere etentjes, dan zijn dit enkele tips. Laat bijvoorbeeld het mandje brood vooraf achterwege. Kies een salade zonder dressing of met de dressing apart. Bestel vis of mager vlees. Ook helpt het om een fles water te bestellen. Je drinkt dan sneller genoeg en gezond, het is een dorstlessende aanvulling bij je biertje, glas wijn of frisdrank. Door het drinken van water voel je jezelf bovendien sneller verzadigd. 


Workout voor op vakantie
Wil je graag een meer intensieve training doen tijdens je vakantie? Kies dan voor een workout waar je geen materialen voor nodig hebt. Ben je in een warm land, doe deze intensievere training dan wel op een koel moment van de dag. Een workout van 20 minuten is meer dan genoeg. Op het online klantenplaneel van CK Active staan 2 voorbeeld workouts. Log in en klik in het menu op trainingsschema’s en in de keuzelijst op ‘Home’. Daar vind je deze workouts:

  • Home workout – BBB (Buik – Benen – Billen)
  • Home workout – Kracht 

De BBB workout is vooral gericht op vrouwen, de kracht workout op mannen. Het zijn snelle en eenvoudige workouts die zorgen dat jij fit blijft ook tijdens je vakantie.


Zoek een sportbuddy
Motivatie in de zomer kan lastig zijn. Zeker wanneer je je sportmoment naar vroeg in de ochtend of laat in de avond verplaatst. Zoek een sportbuddy, dat helpt echt! Je krijgt met een buddy houvast en je motiveert elkaar. Met zijn tweeën is het een stuk leuker om te sporten en je houdt het daardoor makkelijker en beter vol. Bovendien geeft het je structuur. Spreek bijvoorbeeld af om twee keer in de week op een vast moment te gaan hardlopen of om vrij te trainen in de sportschool.


Online Personal Training
Sport je bij CK Active en heb je nog geen inloggegevens voor het online klantenpaneel? Vraag het aan je Personal Trainer! Die helpt je verder.
Sport je niet bij CK Active? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden van online personal training.

 

Bel me terug
Geef uw telefoonnummer door en wij bellen u terug