Krachttraining voor vrouwen?

Vaak als dames gaan sporten denken ze aan hardlopen, fietsen, zwemmen etc. Weinig vrouwen denken aan krachttraining. Veel vrouwen hebben geen zin om te trainen tussen alle mannen in het krachhonk. Of ze zijn bang dat ze het figuur van een bodybuilder gaan krijgen. Dit is zonde want krachttraining is erg belangrijk. Daarom zetten wij de voordelen van krachttraining op een rijtje.


Gezondheidsvoordelen
Zomaar een voordeel van een grotere spiermassa is bijvoorbeeld dat deze spiermassa je botten beschermt. Ook verbrand je door je grotere spiermassa meer calorieën gedurende dag. Regelmatig doen aan krachttraining zorgt ervoor dat je spieren meer gewent zijn waardoor je blessures kunt voorkomen. Je kunt door krachttraining ook de kans op hart en vaatziekten en diabetes type 2 verkleinen.
Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die regelmatig aan krachttraining doen 30% minder kans  hebben op diabetes type 2 en overige hart- en vaatziekten met 17%. Het beste wat je kunt doen is cardio en kracht combineren. Dit is uit een onderzoek gebleken waar vrouwen per week 2 uur aan cardio deden en 1 uur aan krachtoefeningen. Hun kans op hart- en vaatziekten is met 65% gedaald.

 

Bel me terug
Geef uw telefoonnummer door en wij bellen u terug